dijous, 10 de març del 2016

L'asseguradora Zurich escull Barcelona per instal·lar-hi el seu centre de 'big data'

L'asseguradora Zurich escull Barcelona per instal·lar-hi el seu centre de 'big data'

Crearà 200 llocs de treball a Catalunya

El conseller delegat de l'asseguradora Zurich a l'Estat espanyol, Vicente Cancio, ha anunciat aquest dijous que l'asseguradora ha escollit Barcelona per instal·lar el seu centre mundial de 'Big Data'. En un esmorzar informatiu a Esade, Cancio ha explicat que el centre s'instal·larà en la plataforma que Zurich té a Barcelona -on treballen unes 250 persones- i es contractaran 200 empleats més en els propers anys.
 
Cancio ha destacat que la companyia ha escollit a la capital catalana per la capacitat d'atreure talent gràcies a la seva qualitat de vida i amb un costos de vida "ajustats".

El centre agruparà l'agenda de 'big data' de Zurich a tot el món i els llocs de feina que es crearan seran "d'alt valor afegit" amb perfils internacionals que vindran a Barcelona.

dimarts, 8 de març del 2016

Cervesa del Montseny, millor cervesera de l'any del Barcelona Beer Challenge

Cervesa del Montseny, millor cervesera de l'any del Barcelona Beer Challenge

El producte de Sant Miquel de Balenyà aconsegueix fins a cinc medalles en la primera edició d’un concurs amb 500 cerveses artesanes de 15 països

| 07/03/2016 a les 17:24h
Especial: Territorials
La fàbrica de la Companyia Cervesera del Montseny. Foto: Adrià Costa

La Companyia Cervesera del Montseny, de Sant Miquel de Balenyà, va guanyar aquest diumenge el premi a la millor cervesera de l'any en la primera edició del Barcelona Beer Challenge, el primer i més important concurs d'Espanya de cerveses artesanals amb jurat professional, celebrat dins del Barcelona Beer Festival. Cervesa del Montseny ha aconseguit fins a cinc medalles (tres ors i dues plates) en diferents categories, sent la número u del rànquing entre les 143 cerveseres participants amb més 500 referències rebudes en el procés d'inscripció, de 15 països diferents.

El Barcelona Beer Challenge ha establert 47 categories diferents amb tres reconeixements (or, plata i bronze) a les tres millors sempre que les cerveses guanyadores fossin jutjades com a excel·lents. Aquest reconeixement permet lluir durant un any a l'etiqueta de la cervesa premiada el segell digitalitzat que reconeix la qualitat del producte.

 
Jordi Llebaria, mestre cerveser de Cervesa del Montseny, amb el guardó. Foto: Barcelona Beer Challenge
El Barcelona Beer Challenge és un concurs de "primer nivell", explica Àngel Tarriño, director del concurs, "dotat d'infraestructura organitzativa, jutges acreditats nacionals i internacionals" i que aspira a convertir-se "en un referent europeu en pocs anys".

El Barcelona Beer Challenge és una nova línia de treball que s'emmarca en el Festival de Cervesa de Barcelona (BBF). Aquest concurs té com a objectius destacar el valor que suposa per al sector cerveser generar concursos internacionals que posin èmfasi en la professionalització; informar que la cervesa artesana és un producte gastronòmic fomentant el consum responsable i difondre el valor de cervesa de qualitat.

Actualment hi ha més de 3.000 cerveses al mercat espanyol sota l'etiqueta d'artesana. "Cal que hi hagi eines útils que destaquin la qualitat de les cerveses i per això el Barcelona Beer Challenge suposarà un punt d'inflexió en el sector", apunta Tarriño.

Característiques de la cervesera guanyadora

Els jutges, tots ells certificats pel Beer Jutge Certification Program (BJCP), i presidits per Albert Barrachina, jutge internacional de l'European Beer Star, han destacat l'alt nivell de les cerveses participants i especialment de la guanyadora Cervesa del Montseny, aconseguint reconeixement en categories tan dispars com American IPA, Russian Imperial Stout, Spice Beer o Wood-Aged Beer el que és el millor indicador del bon fer d'aquesta cervesera.

Fundada el 2007, Cervesa del Montseny ha estat una de les pioneres, sempre a l'avantguarda d'un sector actiu i dinàmic com és el de la cervesa artesana. Té un consolidat mercat interior i des de fa cinc anys augmenta la seva internacionalització.

Actualment està en un procés d'ampliació que el portarà a assolir els reptes de futur
plantejats. En paraules del seu cerveser, Jordi Llebaria, “És un veritable orgull aquest premi pel que representa de reconeixement a anys d'esforç per difondre la cultura de la cervesa artesana i pel prestigi del festival que l'atorga”.

A Cervesa del Montseny envasen cerveses naturals sense pasteuritzar. Al llarg de l'any n’elaboren fins a 14 varietats: Blat, Malta, Negra, Lupulus, Ecolupulus, Hivernale, Malta Cuvée, Aniversari, Castanya, Mala Vida, Estival, Mala Vida Bourbon, Mala Vida Brandi i Mala Vida Xili.
 
Un operari, a la fàbrica de Sant Miquel de Balenyà. Foto: Adrià Costa

Grífols invertirà 59 milions d'euros a la planta de Parets

Grífols invertirà 59 milions d'euros a la planta de Parets

Grífols invertirà 59 milions d'euros a la planta de Parets

La multinacional catalana destinarà més de 326 milions d’euros fins al 2021 per ampliar la seva capacitat productiva

El consell d'administració de Grífols ha aprovat un pla per ampliar la capacitat productiva de la seva divisió de Bioscience que preveu inversions de 360 milions de dòlars (uns 326 milions d'euros) en el període 2016-2021. Segons ha informat aquest dimarts la multinacional d'hemoderivats a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), aquestes inversions es destinaran a quatre projectes concrets.

Així, invertirà 90 milions de dòlars (81,5 milions d'euros) en una planta de fraccionament de plasma que es construirà al campus que Grífols té a Clayton, a Carolina del Nord.

120 milions de dòlars més (108,7 milions d'euros) es destinaran a una planta de purificació, també localitzada en aquest campus industrial.

El tercer projecte implica una inversió de 85 milions de dòlars (77 milions d'euros) en una planta de purificació que Grífols construirà al seu campus de Dublín, i l'últim projecte consisteix a una inversió de 65 milions de dòlars (59 milions d'euros) a una planta de purificació a Parets del Vallès.

L'empresa ha tingut en compte que per posar en marxa les noves unitats productives es requereixen uns cinc anys des que s'aprova la inversió fins que s'obtenen tots els permisos per a la comercialització de productes.

Grífols estima que l'increment de les capacitats productives seran suficients per garantir i donar resposta a la creixent demanda prevista per als anys 2028-2030.

Més treballadors
La companyia ha presentat l'evolució dels treballadors el 2015 en els diferents centres de l'empresa al món: als EUA ha augmentat la plantilla un 4,3% fins a 10.659 treballadors; un 9,2% a Espanya fins a 3.256; i al nou centre mundial d'operacions a Irlanda van treballar 40 persones, i es preveu que arribin fins a les 140 quan estigui operatiu.

Pel que fa als 266 milions d'inversions en capital, el 60% es van destinar als EUA, el 25% a Espanya i un 10% a Irlanda.

dissabte, 5 de març del 2016

S&P situa el 'rating' de Catalunya en revisió per a una possible rebaixa

S&P situa el 'rating' de Catalunya en revisió per a una possible rebaixa

Oficina de l'agència Standard & Poor's.
Oficina de l'agència Standard & Poor's.   |   e.p.
L'agència de qualificació creditícia Standard & Poor's (S&P) ha situat el 'rating' d'emissor a llarg termini de Catalunya en revisió per a una possible rebaixa (CreditWatch Negative), mentre que ha confirmat el del País Valencià (en BB), rebaixat el d'Aragó en un esglaó (fins a BBB-), situat en 'positiva' la perspectiva de les Illes Balears (BBB-) i confirmat la de les Canàries (BBB+).
 
S&P tenia previst actualitzar aquest divendres la qualificació de Catalunya, actualment situada en 'BB-', però ha anunciat la seva decisió de situar-lo en revisió per a una possible rebaixa (CreditWatch Negative). L'agència ha indicat que donarà a conèixer la seva decisió previsiblement en les pròximes dues setmanes.

L'agència també ha confirmat el 'rating' d'emissor a llarg termini del País Valencià, situat en 'BB' amb perspectiva 'estable', fet pel qual es manté en categoria de grau d'especulació, conegut com a 'bo escombraries'. Ha explicat que la seva decisió respon al deute "extremadament alt" de la comunitat, a més de destacar que disposa d'una capacitat interna "molt baixa" de generar efectiu, per la qual cosa disposa d'una liquiditat inferior a l'adequada.

dimarts, 1 de març del 2016

Els bancs tenen més de 46.900 habitatges buits a Catalunya

habitatge

Els bancs tenen més de 46.900 habitatges buits a Catalunya

El nou Registre d'Habitatges Buits permet saber el nombre d'habitatges buits per municipi

NacióDigital ha fet la petició per tal de saber quants immobles sense ocupar tenen les entitats financeres a Catalunya

L'Ajuntament de Mollet del Vallès planta cara a les entitats bancàries

| 28/02/2016 a les 20:00h
Especial: Nació Data
Fins ara es desconeixia el nombre d'habitatges que estaven en mans dels bancs després de produir-se una execució hipotecària. Arran del Decret llei 1/2015, de mobilització del parc d'habitatges provinents d'execucions hipotecàries, els bancs proporcionen aquestes dades a l'Agència Catalana de l'Habitatge que les recull al Registre d'Habitatges Buits.

NacióDigital ha fet la petició del Registre d'Habitatges Buits per tal de saber quants immobles sense ocupar tenen les entitats financeres a Catalunya.

46.974 habitatges buits

A Catalunya hi ha un total 46.974 habitatges buits després d'un procés d'execució hipotecària. Barcelona és la ciutat que lidera el rànquing amb 2.685 habitatges, la segueixen Terrassa amb 2.102 i l'Hospitalet de Llobregat amb 1.701. Per comarques són el Barcelonès, el Vallès Occidental i el Segrià les que més pisos i cases desocupades tenen.

El següent mapa permet explorar els immobles desocupats que hi ha a cada població. Hi ha un total de 747 municipis on hi ha pisos i cases buides, propietat d'entitats bancàries. Per conèixer les dades d'una localitat en concret, pots fer la recerca.


Ampliació del parc públic de lloguer

Aquells immobles que faci més de dos anys que són desocupats poden ser reclamats pels ajuntaments per ampliar el seu parc públic de lloguer social. La Llei 24/2015, de mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica, contempla la cessió obligatòria d'aquests pisos per un període de 3 anys quan es trobin a municipis amb famílies en situacions de risc d’exclusió residencial. Com és el cas de Mollet del Vallès on l'ajuntament reclama 171 pisos als bancs.

Segons l'Agència Catalana d'Habitatge el dret de tanteig ha servit per ampliar el parc públic amb més de 150 nous habitatges adquirits gràcies a l’aprovació del Decret llei 1/2015. Diversos convenis amb entitats financeres han permès incrementar el parc d’habitatge social disponible en un total de 1.630 nous habitatges.
 
Tarragona a l'espera de pisos per al lloguer social
"La nova legislació estableix que un banc no et pot desnonar sense oferir-te un lloguer social si no tens una alternativa. Però actualment els bancs pressionen les persones afectades perquè renuncien a quedar-se a casa seva pagant un lloguer social" explica Jesús Sánchez, coordinador de la PAH Tarragona. "El divendres 19 de febrer la PAH de Tarragona vam ocupar una oficina del BBVA per reclamar que l'entitat dialogues amb un company que havia de ser desnonat. Si no fem aquestes accions, els bancs no ens escolten" lamenta Sánchez. Aquesta redacció ha intentat contactar amb el BBVA però no ha rebut resposta.

A Tarragona les entitats financeres tenen 1.267 habitatges buits procedents d'execucions hipotecàries i segons la PAH tan sols hi ha 4 pisos d'emergència social que sempre estan ocupats. L’Ajuntament de Tarragona, mitjançant un Decret, ha requerit a les entitats financeres que sigui possible accedir immediatament a aquests habitatges buits,  inspeccionar-los i determinar si estan en condicions d’habitabilitat. L’Ajuntament té un pressupost de 100.000 € per realitzar les  reformes a aquests pisos, que després passaran  a la Borsa d’Habitatges de lloguer social. La PAH Tarragona reclama que l'ajuntament no hagi sancionat els bancs que tenen pisos buits de fa més de dos anys.

Les 5 marques de mòbil més venudes

la dada de la setmana

Les 5 marques de mòbil més venudes

El 2015 es van vendre 1.430 milions de telèfons intel·ligents, segons la consultora IDC

Tres marques xineses entre les cinc més venudes

Cada divendres oferirem la dada de la setmana, una xifra curiosa sobre una qüestió clau de la setmana

El Mobile World Congress assoleix rècord d'assistència i es queda a Barcelona

| 26/02/2016 a les 16:43h
Aquesta setmana Barcelona ha estat l'escenari del Mobile World Congress, on més de 100.000 assistents han conegut les principals novetats del sector dels telèfons intel·ligents. L'any 2015 s'han venut 1,43 milions de mòbils al món, el que suposa un increment de l'11% respecte l'any anterior, segons les previsions de consultora International Data Corporation (IDC).

Un estudi de Gartner indica que el Samung continua liderant el mercat, amb una quota de mercat del 23,7% i més de 83 milions de vendes el 2015. La segueix Apple, amb un 13,1% del total de les vendes i amb més de 46 milions d'iPhones venuts. La resta del top-5 l'ocupen marques xineses: Huawei, Lenovo i Xiaomi.
 
 
Noves empreses aposten pel comerç just
L'organització Electronics Watch denuncia que les principals comercialitzadores de telèfons mòbils produeixen a països asiàtics com la Xina on hi ha unes correctes condicions laborals. En aquests països a més a més, s'utilitzen materials conflictius procedents del Congo.

Entrevistat per NacióDigital, Miquel Ballester, Responsable de Producte i d'Innovació de l'empresa Fairphone, destaca la problemàtica dels minerals conflictius de l'Àfrica central utilitzats per fabricar mòbils. Tot i que "avui en dia és impossible controlar els 30 materials que es fan servir per fabricar un mòbil", la prioritat de Fairphone és fabricar mòbils justos evitant l'ús de materials conflictius.

Aquesta empresa holandesa ha venut 60.000 mòbils. Una xifra encara relativament ínfima en comparació amb les vendes marques com Samung o Apple. Una xifra que obre el camí a un nou model més sostenible.

Damm amplia les seves plantes d'El Prat i Múrcia

Damm amplia les seves plantes d'El Prat i Múrcia

El projecte suposa una inversió de més de 35 milions d'euros i servirà per adaptar-se a l'augment de demanda

L'empresa cervesera Damm ha iniciat un procés d'ampliació de les plantes d'El Prat i Múrcia amb l'objectiu d'augmentar la seva capacitat de producció. El projecte ha suposat una inversió de més de 35 milions d'euros, i es preveu que generi 100 nous llocs de treball
La infraestructura aconseguirà ampliar la producció en un milió d'hectolitres -la capacitat se situarà en més de 7 milions entre les plantes d'El Prat i Múrcia- i a adaptar-se a noves varietats de cerveses.

L'empresa, que en els últims anys ja havia augmentat la seva cartera de cerveses elaborades i de formats d'envasos, incorporarà set nous tancs de fermentació a la planta d'El Prat i una nova línia d'envasat per les ampolles de vidre. Paral·lelament, la planta de Múrcia es reforçarà amb quatre tancs i diferents equips en les àrees de malteria, cocció i packaging.