divendres, 15 de gener del 2016

El calvari de donar-se de baixa d'una empresa telefònica

El calvari de donar-se de baixa d'una empresa telefònica

L'Agència Catalana del Consum va tramitar el 2015 dues reclamacions diàries per problemes per rescindir el contracte

Les dades del Ministeri d'Indústria revelen que les companyies AMB més queixes són Jazztel, Ono, Orange i Movistar

El calvari de donar-se de baixa d'una empresa telefònica
EL PERIODICO
TERESA PÉREZ / BARCELONA
Dijous, 14 de gener del 2016 - 23:22 CET
Un calvari. Aquesta és, a jutjar per les queixes dels consumidors, l'expressió que més més bé defineix el procés de donar-se de baixa en una companyia de telefonia. Aquest sector acapara la majoria de les reclamacions que presenten els usuaris. Exclusivament relacionades amb el procés de donar-se de baixa, l'Agència Catalana del Consum, dependent de la Generalitat, va rebre l'any passat 736 reclamacions en tot Catalunya. Aquesta xifra, provisional a falta del tancament definitiu del balanç del 2015, suposa que es van presentar dues queixes diàries. Si el focus s'amplia a tot Espanya, tres de cada quatre reclamacions que reben les organitzacions de consumidors estan relacionades amb les telecomunicacions, segons diversos organismes consultats. Els operadors no volen donar la seva opinió i, alguns, remeten a les dades facilitades pel Ministeri d'Indústria.

Les operadores interpreten els contractes a la seva manera. 'Castiguen' l'usuari si incompleix la clàusula de permanència, però elles apugen tarifes sense poder fer-ho

Rubén Sánchez, portaveu de Facua-Consumidors en Acció, reconeix que les companyies de telefonia cargolen els usuaris utilitzant un doble criteri: "Els fan firmar un contracte de permanència d'un o dos anys i els penalitzen si es van. No obstant, elles incompleixen el pacte apujant tarifes durant el període que està en vigor el contracte". L'Oficina d'Atenció a l'Usuari de Telecomunicacions, que depèn del Ministeri d'Indústria, revela que les companyies que concentren el nombre més alt de reclamacions són, per aquest ordre, Orange, Vodafone, Movistar i Yoigo. Les dades corresponen al primer semestre del 2015. A Facua, no obstant, Movistar és la companyia més qüestionada pels consumidors. L'organització ha emprès una acció judicial contra l'operadora per "pujada il·legal de tarifes". A aquest procés s'han adherit més de 4.000 usuaris.

SENSE RESPOSTA

Una vegada l'usuari decideix prescindir de la seva operadora comença un llarg procés que no sempre arriba a bon port. Disposar de temps i tenir molta paciència són requisits imprescindibles. Primer, l'usuari s'ha de barallar amb el servei d'atenció al client de la seva operadora i trucar a diferents números de telèfon. Quan finalment aconsegueix el seu objectiu ha de bregar amb l'empresa perquè comencen a carregar-li factures i no aconsegueix que li tornin els diners cobrats sense ser ja client de l'operadora. El calvari prossegueix perquè algunes companyies segueixen trucant-li per oferir-li nous serveis. "A l'altre costat de la línia no em responia ningú, i quan vaig cotejar a qui corresponia el número de telèfon, vaig comprovar que pertanyia a Jazztel”, assenyala una afectada.
Hi ha almenys una dotzena de motius pels quals el consumidor decideix abandonar l'operadora del seu mòbil. Un portaveu de l'Agència Catalana del Consum assenyala que la majoria estan relacionats amb els inconvenients i pegues que posen l'operadores quan el client reclama la portabilitat d'una companyia a una altra (canvi d'empresa). Però, no solament és això. També censuren que li renovin automàticament la permanència sense que li prenguin la molèstia d'informar-li i que, a més, li reclamin deutes que, al seu parer, no existeixen. El consumidor, a més, se sent ofès perquè les empreses no li faciliten el contracte per escrit amb el que encara augmenta més la dificultat per donar-se de baixa ja que no coneix la lletra menuda, la deficient qualitat del servei de telefonia, la mala atenció al client i per l'augment de tarifes. La llista és gairebé interminable.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada