dissabte, 9 de gener del 2016

Gracia (Facebook): “El 79% de la població prescindeix del mòbil només dues hores al dia”


Gracia (Facebook): “El 79% de la població prescindeix del mòbil només dues hores al dia”

Un dels responsables de la gran xarxa social assegura a Esade que 15 milions de persones s’hi connecten mensualment

Només dues hores al dia passem desconnectats del mòbil. És el que afirma Fernando Gracia, director de Gran Consum i Finances de Facebook, qui defensa que estem en un període de “connectivitat constant”, i una mostra d'això és que “el 79% de la població afirma que, excepte quan dorm, s'oblida del mòbil només dues hores al dia”. L'ús de Facebook evidencia aquesta activitat incessant: “Al món, més d'1.550 milions de persones utilitzen la xarxa social cada mes. A Espanya, 15 milions ho fan diàriament i 13 accedeix a la mateixa a través del mòbil”, ha apuntat.
  “En Facebook tot competeix contra tot: les marques competeixen amb el naixement del fill d'un familiar o amb la festa d'un amic. És la dictadura del polze”. Aquesta és una de les conclusions de la conferència Facebook, les marques i els seus objectius de negoci, organitzada per ESADE Alumni.

La sessió també ha comptat amb les intervencions de Carlos Bosch, Media Director de Danone Iberia, i amb la moderació de Marta Vernet, membre de la Junta del Club de Màrqueting ESADE. En el transcurs, s’han abordat les oportunitats que Facebook ofereix a les empreses des de l'òptica de la companyia amb seu en Menlo Park i la d'una empresa, Danone, que recorre a la popular xarxa social en el context de la seva estratègia de màrqueting.

En el context actual, la inclinació als dispositius mòbils dóna motiu de fet a una dada singular apuntada per Gracia: “En cinc hores de consum, es consumeixen en realitat set hores de contingut”, perquè cada vegada és més freqüent estar mirant simultàniament dues pantalles alhora.

Contingut de marca entretingut
Quant a les oportunitats que Facebook brinda a les empreses, el seu executiu ha explicat als assistents a la sessió que “el 72% dels joves espera que el contingut de les marques en la nostra plataforma sigui entretingut, i el 56% afirma que ho compartiria si fos interessant”.

El director de Gran Consum i Finances de Facebook ha fet referència així mateix a l'evolució de la presència de les empreses en Facebook, que ha passat per diferents fases. “Si al moment de l'aparició de les xarxes socials es limitaven a veure què es deia de la seva marca i l'únic indicador era si es parlava bé o malament, avui dia els KPIs (Key performance indicators) de la seva activitat en Facebook són els mateixos que els de el seu negoci: reconeixement de marca, però també vendes, venda lateral, etcètera”.

Per la seva banda, Carlos Bosch ha fet referència als inicis de Facebook, quan l'atenció se centrava en els fans i els likes. Ha afirmat sobre aquest tema que, ja en aquest moment, “calia entendre què hi havia després del fan… Ho captaves, però què feies amb ell?”. Aquest primer repte va donar lloc a molts més, fins a culminar en la proliferació de l'ús d'uns mòbils als quals el ponent s'ha referit com a “un arma de destrucció massiva” per a molts negocis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada